"Puchnący" pedał hamulca

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • maciejwj
    Classic
    • 2012
    • 3

    "Puchnący" pedał hamulca

    Witam wszystkich i pozdrawiam. Skoda Octavia II Tour. Warszawa
  • darekmiasek
    Classic
    • 2010
    • 6

    #2
    "Puchnący" pedał hamulca

    Witam forumowiczów!
    Potrzebuję informację czy to normalne zjawisko w Octavii II.
    Przy włączonym silniku na postoju po 3-4 krotnym dynamicznym naciśnięciu pedału hamulca pedał na chwilę puchnie. Po chwili jednak wraca do normalnego położenia. Taka sytuacja podczas jazdy skutkuje chwilowym osłabieniem siły hamowania auta.
    Dziękuje z góry za odpowiedź.
    DM

    Komentarz

    • sebu
      L&K
      • 2008
      • 1304
      • Octavia II (1Z3)
      • AHF 1.9 TDI VP 110 KM
      • CDAA 1.8 TSI 160 KM

      #3
      Zamieszczone przez darekmiasek
      Przy włączonym silniku na postoju po 3-4 krotnym dynamicznym naciśnięciu pedału hamulca pedał na chwilę puchnie. Po chwili jednak wraca do normalnego położenia
      W ten sposób hamowało sie gdy auto nie miało ABS-u.Z tego co się orientuję to jest to normalne zachowanie się układu hamulcowego.W mojej jest tak samo.
      Zamieszczone przez darekmiasek
      Taka sytuacja podczas jazdy skutkuje chwilowym osłabieniem siły hamowania auta.
      Po to ktoś kiedyś wymyślił system ABS abyś nie musiał teraz naciskać ( pompować ) kilka razy pedału hamulca,tylko wcisnął go raz a porządnie
      Nie pij za kierownicą. Stukniesz kogoś w zderzak i sobie rozlejesz
      jak pomogłem to daj punkcik
      sprzęgło od G 60

      Komentarz

      • redziak
        Classic
        • 2010
        • 22

        #4
        Na postoju pompa podciśnienia (sekcja pompy tandemowej) ma małe obroty , a ty samym małą wydajność i dłużej pompuje podciśnienie w układzie wspomagania.
        Jak hamujesz podczas jazdy to wciskasz sprzęgło? Jeżeli tak to masz podobny efekt. Spróbuj hamować na biegu ze zwiększonymi obrotami silnika to zwiększa podciśnienie. Jeżeli tak hamujesz to pompa tandemowa do sprawdzenia ew. szczelność układu wspomagania.

        Komentarz

        • darekmiasek
          Classic
          • 2010
          • 6

          #5
          b. Wam dziękuję za podpowiedzi. Sprawdzę tylko zgodnie z sugestią redziaka co się dzieje kiedy hamuję ze zwiększonymi obrotami silnika. Rzeczywiście do tej pory próby robiłem na wolnych obrotach lub po wciśnięciu sprzęgła.
          Sebu oczywiście znam zasady hamowania z abs-em Te moje próby to tylko testy. Pomyślałem przez moment tylko, że może mam zapowietrzony układ co skutkuje lekkim puchnięciem.
          Pozdrawiam, DM

          Komentarz

          • sebu
            L&K
            • 2008
            • 1304
            • Octavia II (1Z3)
            • AHF 1.9 TDI VP 110 KM
            • CDAA 1.8 TSI 160 KM

            #6
            Zamieszczone przez darekmiasek
            Pomyślałem przez moment tylko, że może mam zapowietrzony układ co skutkuje lekkim puchnięciem.
            Układ maż na pewno ok
            Nie pij za kierownicą. Stukniesz kogoś w zderzak i sobie rozlejesz
            jak pomogłem to daj punkcik
            sprzęgło od G 60

            Komentarz

            Pracuję...